Lauri Vesala opiskelee tämän kevään abiturienttina Raision lukiossa

Lukiolaisten Talousguru 2016-kilpailun alkukilpailussa oli mukana noin 1900 opiskelijaa 116 lukiosta.

Alkukilpailun perusteella valitut 10 finalistia kisaavat seuraavaksi Talousguru 2016 –tittelistä, rahapalkinnoista sekä opiskelupaikoista.

Loppukilpailu käydään Helsingissä 3.-4. maaliskuuta.

Alkukilpailun kysymykset haastoivat lukiolaisia tulkitsemaan käsitteitä ja selittämään talouden ilmiöitä. Mitä merkitystä ansiosidonnaisen työttömyysturvan keston ja tason alentamisella olisi työvoiman kysyntään ja tarjontaan? Analyysia haettiin myös sille, miten Kiinan tuotantorakenteen muutokset ja talouskasvun hiipuminen vaikuttaa globaaliin talouteen.

Talousguru-kilpailua on järjestetty vuodesta 1997 alkaen ja sen tarkoituksena on kannustaa nuoria talouskysymysten pariin.

Kilpailun järjestävät Finanssialan Keskusliitto, Historian ja yhteiskuntaopin opettajien liitto HYOL ry ja FINEn Vakuutus- ja rahoitusneuvonta. Kilpailua tukevat myös Taloustoimittajat ry ja Suomen Lukiolaisten Liitto.

Lue Rannikkoseudun artikkeli aiheesta