wp_20161006_014-large

Raision lukion järjestämälle leirille osallistui yli puolensataa yrittämisestä kiinnostunutta nuorta Raision lukiosta, Turun Klassillisesta lukiosta sekä Naantalin lukiosta. Leirin kapteenina toimi Raision lukiosta Camilla Svennevig ja varakapteenina Mila Tammisuo.

Opiskelijat saivat Microsoftilta haasteekseen kehittää tietotekninen sovellus, jota haluaisi itse käyttää ja josta on hyötyä. 24 tunnin aikana kilpailijaryhmät kävivät haasteeseen käsiksi tuutoreidensa tuella. Apuna oli lisäksi opiskelijoita Turun Yliopistosta sekä Ammattikorkeakoulusta. Koko yön kestäneen ideoinnin ja mm. “pankkilainan hakemisen” päämääränä oli valmistella mahdollisimman viimeistelty esitys ideasta rahoitusta ja markkinointia myöden.

Lähes vuorokauden ahertamisen jälkeen ryhmät lopulta esittelivät sovelluksensa sekä vastasivat asiantuntevasti kuulijoiden vaativiinkin kysymyksiin. Esityksissä pidettiin taukoa, kun kouluun saapui tässä vaiheessa tähtivieraaksi pitkän linjan yrittäjä, Toptronicsin perustaja Petri Lehmuskoski, kertomaan oman tarinansa yrittäjänä.  Puolen päivän aikaan kilpailuraati lopulta valitsi voittajaksi ryhmän, joka oli keksinut verensokerin, verenpaineen ja kolesterolin mittaukseen ja seuraamiseen tarkoitetun sovelluksen. Päätöstilaisuudessa nostettiin erityismaininnalla lisäksi esiin muun muassa potentiaalinen yrittäjä,  paras ohjaaja, ahertaja ja tsemppari.

Lisää kuvia Galleriassa

img_9760-large