Pyri parhaasi mukaan noudattamaan alla olevia ohjeita, kun osallisut ylioppilaskokeeseen Raision lukiossa.

• Suosittelemme ottamaan koronarokotteen.
  • Suosittelemme välttämättämään kontakteja 10 vuorokauden ajan ennen kokeita.
  • Noudata THL:n hygieniaohjeita, jotka löytyvät tämän linkin kautta.
  • Äidinkielen kirjoituspäivinä tiistaina 15.3. ja perjantaina 18.3. lukion saliin saavutaan porrastetusti:
    • Sukunimesi alkaa kirjaimella A – L: tule saliin klo 8.00
    • Sukunimesi alkaa kirjaimella L – Ö: tule saliin klo 8.10
  • Käytä kasvomaskia koko ylioppilaskokeen ajan poislukien ne hetket, kun syöt tai juot.
    • Hanki käyttöösi niin monta maskia kuin päivän aikana tarvitset.
    • Varaa itsellesi kaksi läpinäkyvää pussia – toinen käyttämättömille maskeille ja toinen käytetyille sekä käsidesiä maskin vaihtamista varten.
    • Aseta maski kasvoille hyvissä ajoin.
    • Desinfioi kädet ennen kuin asetat uuden tai puhtaan maskin.
    • Varmista, että maski asettuu tiivisti kasvoille ja peittää suun, nenän ja leuan.
    • Älä koske maskiin tai siirrä sitä leuan alle tai otsalle käytön aikana.
    • Älä aseta käytettyä maskia uudelleen kasvoille.
    • Vaihda maski uuteen, jos se kostuu tai likaantuu.
    • Maskia vaihtaessasi toimi siten avoimesti, ettei synny epäilystä vilpillisestä menettelystä.
    • Poista maski puhdistetuin käsin tarttumalla sen nauhoista. Älä koske maskin ulkopintaan sitä poistaessa.
  • Koronaan viittaavasti oireisena, karanteenissa ollessa tai koronatestiin pääsyä odottaessasi et lähtökohtaisesti voi kirjoituksiin tulla. Ota oireiden ilmaantuessa heti yhteys apulaisrehtoriin, niin pohdimme ratkaisun.